Daisypath Friendship tickers

Saturday 25 August 2012

dugaan Allah pd ku

Alhamdulilah.. terimakasih utk harini.. ye.. aku lah yg tak sempurna.. akulah yg x bagus.. sampai bila aku kena jd mcmni.. yes. betul.. aku xsalahkan ape saje yg korg cakap.. aku cuma manusia biasa :) aku terima kau seadanya.. aku terima kekurangan kau.. malah aku xpernah nk buka mulut ttg ape saje yg kau pernah share kan dkt aku. ape yg kau share, ape yg kau rasa, kau perlukan teman utk kesana situ.. aku.. akulah org pertama yg ada dlm kepala kau.. walau ade gurau mahupun kata2 atau perbuatan yg aku kurang senang dgn kau, aku xpernah keluarkan sepatah. sepatah! aku terima semua tuu. aku telan dan aku tegur.. personally aku tegur.. tnp guna org tengah. kenapa aku je yg asik kena mcmni? dan kau pernah kata 'sampai bila aku nak mcmni'.. ye smp bila.. aku terima ungkapan tuu. walaupun hati aku menangis utk meng-iyakan jugak bnd tu.. ye dia akn backup kau.. dy pun kata luahkan ape yg kau rasa asalkan aku tahu kesakitan yg kau tanggung.. ape? knp kau xluahkan? knp kau xterus terang dgn aku? didepan aku. knp? knp depan dy mcm2 yg kau blh luahkan? terasa spt dpermainkan ats persahabatan kita. aku xpernah keluarkan sepatah pun ttg kau.. kekurangan kau.. aku agp kau spt saudara aku. dan 1 bnd yg kau xtahu.. sejak bapa kau meninggal.. aku berjanji dgn diri aku.. dan aku dah buat tp kau xnampak. sakit sahabat ku :') sakit!! laju airmata aku mengalir malam ini krn bnd ni. dan seharus nya kau bgtahu aku directly.. bkn dgn cara perantaraan. aku xpernah tolak ble kau ajk aku teman kan kau ke mana2.. dan kau kata, aku SERING mementingkan diri sendiri pabila buat keputusan.. benar.. itu kelemahan aku.. tapi pernah kau terfikir perasaan aku ble kau ckp mcmtu? ape yg aku pentingkan diri sgt? hm? dan kau mnx aku buat keputusan. dan itu kesimpulan yg kau blh bg ats keputusan aku.. aku tetap terima.. mmg aku dah xterkata apa2.. walau ape2pun.. aku tetap maafkan kau dan dia.. korg cuma manusia biasa.. dan aku.. manusia yg hina.  aku sedar tu.. terimakasih ats teguran kau .. aku tahu kau nk lihat aku berubah. tp ape salahnya kalau kita berubah bersama ? kau tetap sahabat aku walaupun kau fikir yg aku dah xperlukan kau dlm hidup aku. kau satu2nya sahabat aku yg faham luar dalam aku.. tp kau jugak lah musuh aku dalam akademik :) dpd dulu.. smp skrg.. kau tetap saingan aku.. aku tak menyalahkan sesiapa dlm hal ni. aku byk bersalah.. mgkn aku terlepas pandang. ye aku terlepas pandang.. maafkan aku.. sahabatselamanya. 

No comments:

Post a Comment