Daisypath Friendship tickers

Saturday 25 August 2012

Kotak Hati

Seorang hamba Allah pernah ckp kat aku.
Kalau rasa sedih teramat.
Kalau dah abeh fikir tp x dpt penyelesaian.
Kalau dah takde siapa utk kita bergantung.
Carik lah ALLAH.
Dia pencipta kita. Dia yg paling faham kita.
Insyaallah. kalau kita dekat dengan dia.
Dia pun akan dekat dgn kita.

Mungkin Allah uji kita dgn benda ni.
Allah nak tengok sama ada kita ingat tak dekat dia.
Dia rindu nak dengar rintihan kita.
Dia nak kita mengadu dekat dia.
Sebab tuu tak habis habis uhian dan dugaan yang dia bagi.
Lepas satu satu. Belum lagi selesai yg dulu tuu.
Datang lagi satu.
Kita mengeluh. Datang lagi satu masalah. Mengeluh lagi. Datang lagi masalah.
Jadi, stop mengeluh!
Aku pun masih jahil. Aku memang jahil.
Tapi, sebagai adik. Dan orang yang merasakan benda yang sama macam kau.
Jom lah kita carik penyelesaian utk benda ni.
Langkah pertama. Jauhkan diri dari masalah.
Alihkan fokus kita pada benda lain.


patrickcakapkosong : aku syg kau sgt !! bila syg. tangan kau. sentiasa aku genggam erat.

fanarahman:)

No comments:

Post a Comment