Daisypath Friendship tickers

Saturday 25 August 2012

Mencari Konklusi .


Pernah tak walau hanya sekali dalam hidup ini rasa maam tak ada rasa apa apa?
Pernah tak dalam hidup ini rasa macam terapung apung? 
Rasa macam tak hidup. tapi tak mati.
Rasa macam jasad dan akal tak bekerjasama.
Jasad buat something. tp akal tak boleh digest apa yang jasad buat. Kita lakukan sesuatu tanpa sedar.
Contoh, tak rasa nak minum air pun. tp entah macam mana. ada segelas air di tangan. Kemudian, otak rasa pelik. tp nak buat macam mana. air dah ada kat tangan.minum jelah. 
Aku bukan nak buat theory aku sendiri kat sini. otak tak fikir apa apa. Tp tangan laju menaip kat blog yg masih hijau ni. Telinga aku sumbat dgn earphone maximum volume. Lagu yg aku dengar macam senada dengan apa yang aku rasa. Baik lirik mahupun muzik. 
Rasa macam ada dalam alam sendiri. Dunia sendiri. Orang sekeliling aku tak peduli. 
Siapa yg tegur aku hanya mampu senyum. Senyuman yg entah siapa dapat tafsir makna dia. Apa jadah yg aku tengah alami ni..? 
Kadang kadang terasa macam nak hidup dalam mimpi. 
Mimpi yg kita boleh ubah ikut suka hati. 
Mimpi yg kita boleh padam seseorang sesukahati sesedap rasa.
Mimpi yg indah. Takde duka. Hanya suka.
Tiada yg menangis. Tiada yg sakit.
Angan angan yang entah bila dapat capai. Baik lupakan.
Jangan mengharap pada sesuatu yg belum pasti.


patrickcakapkosong : sepanjang panjang menaip. lagu ni je kat telinga.

fanarahman:)

No comments:

Post a Comment